Asiakastyytyväisyyskyselymme tulokset saapuneet
Toteutimme vuosittaisen asiakastyytyväisyyskyselymme loppuvuodesta 2024. Saimme kaikkiaan 1244 vastausta Keravan Energian ja Sipoon Energian asiakkailta. Suuren suuret kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille. Vastausten ja kommenttien avulla pystymme kehittämään toimintaamme ja tuotteitamme niin sähkönmyynnin, sähköverkkojen kuin energiaratkaisujen parissa. Kyselyn yhteydessä oli mahdollisuus osallistua arvontaan. Arvonta on suoritettu ja voittajiin on otettu yhteyttä.
Kyselyn tulokset olivat ilahduttavan positiiviset kaikilla osa-alueilla. 80 % vastaajista oli hyvin tai erittäin tyytyväisiä saamansa palvelun laatuun. Lähes 86 % vastaajista koki yrityksemme hyvin tai erittäin asiantuntevaksi. Lisäksi kysyimme Sipoon Energian asiakkailta paikallisuuden merkityksestä ja lähes 60 % vastaajista piti Sipoon oman yhtiön asiakkuutta hyvin tai erittäin tärkeänä asiana.
71 % arvioi tuotteidemme laadun paremmaksi kuin kilpailijoiden. Noin 44 % vastaajista kertoi pitävänsä Keravan tai Sipoon Energiasta melko paljon ja jopa lähes 37 % erittäin paljon. Hintatasoa arvioitaessa sähkönmyynnin asiakkaat kokivat tuotteemme enimmäkseen hieman kilpailijoita kalliimmaksi, mutta sähköverkon asiakkaat taas selvästi halvemmaksi.
Ehkä tärkein seuraamistamme mittareista on niin sanottu NPS-luku eli Net Promoter Score. Se mittaa asiakkaiden tyytyväisyyttä sekä halukkuutta suositella yritystä eteenpäin asteikolla yhdestä kymmeneen. Vastaajat jaetaan suosittelijoihin, neutraaleihin ja arvostelijoihin heidän antamansa arvosanan perusteella. Tuoreimman kyselyn NPS-luku oli huikeat 38,85, mikä tarkoittaa huimaa nousua vuoteen 2023 jolloin NPS-luku oli 19. Suosittelijoita oli yli 50 % vastaajista.
Keravan ja Sipoon Energian tulos on myös energia-alan keskivertoa korkeampi. Innolink Oy:n ja Adato Energia Oy:n Energiateollisuus ry:lle vuonna 2024 toteuttaman laajan energiayhtiöiden asiakastutkimuksen NPS-luku oli 23.
Saimme kyselyssä myös loistavan määrän kirjallisia palautteita, jotka olemme käyneet kaikki läpi. Jokainen palaute on välitetty eteenpäin jatkokehitystä varten niille yksiköille, joita palautteet koskevat. Erityisesti asiakaspalvelumme niin puhelimitse, verkossa kuin paikan päällä toimitalollamme sai paljon kiitosta, samoin Suomen matalimpiin kuuluvat sähkön siirtohintamme. Monissa palautteissa toivottiin etuja pitkäaikaisille asiakkaille. Näihin toiveisiin on tulossa nyt vastaus, Sähköjengi. Sähköjengi on asiakkuusohjelmamme, johon kuuluvat saavat etuja ja tarjouksia niin meiltä kuin kumppaneiltamme erityisesti Keravan ja Sipoon alueella.
Sähköjengiin pääset mukaan liittymällä postituslistallemme.