Hyppää sisältöön
10.07.2022

Sofia Sokero – Asiakaspalvelu

Työllistämme tänä kesänä melkein 20 kesätyöntekijää yhtiömme eri liiketoiminnoissa. Yksi heistä on Sofia Sokero, joka työskentelee tänä kesänä asiakaspalvelussa.

Asiakaspalvelu on monipuolinen osasto, jossa meillä kaikki tekee vähän ”omaa juttuaan.” Asiakaspalvelussa ollaan aktiivisesti asiakasrajapinnassa, mutta taustalla tapahtuu paljon muutakin, kuten katkaisuvarotuksia ja perintätöitä. Yksi asiakaspalvelun kesätyöntekijöistä, Sofia Sokero on mukana erityisesti perintätehtävissä. Hän sanookin, ettei osannut edes ajatella, mitä kaikkea tapahtuu pinnan alla:

”Välillä vastaan tulee ”kerran ikuisuudessa” tapahtuvia asioita,” hän kertoo.

Kesätyöntekijä Sofia SokeroKesän iso projekti on Perinnän opas, johon on tarkoitus kerätä kaikki se hiljainen tieto, jota perintätyöstä löytyy työntekijöiltä ja koostaa siitä kattava tietopaketti. Tavoitteena on informatiivinen opas perinnästä, jonka kuka vain voisi lukea ja sen perusteella ryhtyä hoitamaan perintätehtäviä.

Sofia aloittaa syksyllä kolmannen vuoden opinnot oikeustieteellisessä. Hän kertoo opintojensa auttavan ymmärtämään paremmin, mitä työssä konkreettisesti tapahtuu, koska hän tietää miksi juuri tietyllä tavalla toimitaan perinnänkin suhteen. Opinnot myös helpottavat häntä katsomaan perintää oikeasta kulmasta. Hän tietää jo valmiiksi sen, mitä on hyvä perintätapa sekä ymmärtää velallisen ja kuluttajan oikeudet perintäprosessissa.

”Tieto tulee varmasti työnkin kautta, mutta kesätyöntekijänä ei kerkeä välttämättä olemaan niin kauan, että ymmärtäisi kaiken.” 

Sofian mukaan on tärkeää, että hiljainen tieto tuodaan kaikkien saataville. Kesän projekti tuntuu hänestä tärkeältä ja mielenkiintoiselta.

”Samalla tulee itse kerrattua asioita ja käytyä ne tarkasti läpi. Kun tähän hiljaisen tiedon sanoittamiseen käyttää aikaa, se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Pitkässä juoksussa se on äärettömän arvokasta.”

Sulje
Search